Pani w błogosławionym stanie powinna pielęgnować siebie bardziej, ponieważ dba o dwa życia na raz. Wiąże się to nie tylko z zabiegam lekarskimi, ale też ze zdrowym odżywianiem. Poza ruchem, kontrolą u lekarza, menu jest najważniejszym elementem dbania o zdrowie. Filarem diety kobiety ciężarnej jest obliczenie posiłków. Regułę, aby jeść za dwoje należy porzucić już na wstępie, bo jedyne, do czego doprowadzi to nadmiar kilogramów.
Istotne jest dodawanie składników niezbędnych rodzicielce oraz maluchowi, czyli witamin, minerałów, składników zdrowotnych. Konieczne jest spożywanie warzyw oraz owoców. Szczególnie ważne są warzywa, w których jest wszystkie niezbędne składniki. Żeby nie było nieciekawie, warzywa dobrze jest warzyć na parze, dzięki czemu są miękkie, zdrowsze, proste do wchłaniania i zdrowe. Tak samo poprawnie, korzystnie sprawdzają się sałatki z surowych warzyw, ale należy je przed użyciem bardzo starannie umyć pod zimną wodą. Należy kupować warzywa na jarmarkach i z ekologicznych upraw, przez co ma się większą pewność, że rośliny nie są polewane niezdrowymi substancjami. Poza warzywami i owocami bardzo ważne jest jedzenie mięsa i nabiału. Jeśli nie jest się wegetarianką, zminimalizowanie mięsa do niewielkiej ilości nie jest dobre. Zawiera ono dużo żelaza, potrzebnego kobietom w ciąży. Razem z rozwojem dziecka zmniejsza się jego ilość w organizmie mamy, co może doprowadzić do anemii. Żeby jej zapobiec trzeba dostarczać niezbędny elementdodatek w daniu. Czerwone mięso przynosi dużo żelaza, lecz powinno być jadane jedynie raz na miesiąc.

Zdecydowanie lepsze dla zdrowia i kondycji organizmu jest mięso z drobiu, grillowane lub gotowane. .