Wielu sprzedawców popełnia dość istotny błąd. Przedstawiając produkt omawiają funkcjonalności, które ich zdaniem są istotne, a nie klienta.

Trzeba, więc zatroszczyć się okompletną kontrolę wymogów klienta, która obejmuje zadawanie pytań i próbę interpretacji jego czynników mających wpływ na decyzje o zakupie.

W głównej mierze chodzi o zademonstrowanie możliwemu klientowi, że dany produkt zmieni jego życie. Należy też zatroszczyć, by klient czuł radość z powodu zakupu i zadawał sobie sprawę, że dobrze wydał pieniądze. Próbując ukazać produkt, sprzedawcy muszą pamiętać o dostosowaniu przekazu do najważniejszych potrzeb klienta oraz jego aspiracji. Wielu ludzi nie zachęcą deklaracje o niskiej cenie, ale gatunek jak i chodliwość danego produktu. W końcu każdy pragnie być dobrze widziany w oczach znajomych. Co więcej każdy sprzedawca musi nie tyle koncentrować się na cechach produktu, lecz na tym, w jaki sposób klient może go wykorzystać.

Nikogo nie ciekawi, czym jest konkretna rzecz, ale co może dla niego zrodzić czy co zmienić. Dzięki temu klient potraktuje zakup bardziej entuzjastycznie a sprzedawca w jego oczach stanie się godniejszy zaufania.

Przedstawiając konkretny produkt warto również uwydatnić profity, jakie kupujący otrzyma i straty, jeżeli tego nie uczyni. Wskazane jest zadbać by w oczach klienta produkt był cieszący się wzięciem, a sprzedawca ma jego ostatnie sztuki, które w niedługim czasie się rozejdą. Za pośrednictwem tej prostej manipulacji klient zacznie pragnąć kupna i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Zamykając handel powinno się zadbać, by nie dawać zbyt wiele czasu na przeanalizowanie. Dlatego warto być bezkompromisowym i dać klientowi poczucie dokonania najlepszego wyboru..